Panorama Dental Klinik

Diş Kanal Tedavileri

Kök kanal tedavisi, Türkiye ve dünyada en çok kullanılan diş tedavi yöntemlerinden biridir.

İletişime Geç

Kök Kanal Tedavisi

Sağlıklı ve beyaz dişler herkesin istediği bir görüntüdür. Bunu elde etmek için dişlerin bakımının düzenli olarak yapılması gerekmektedir. Bakımı yapılmayan dişler belli bir süre sonra zarar görmeye ve çürümeye başlar. Bu durumlarda diş hekimleri devreye girer ve dişler tedavi edilir. Kök kanal tedavisi ,Türkiye ve dünyada en çok kullanılan diş tedavi yöntemlerinden biridir.

Zarar gören diş köklerinin kanal tedavisi ile iyileştirilmesi, oldukça önemli bir tedavi yöntemi olarak bilinmektedir. Bu tedavinin doğru şekilde tecrübeli ve uzman diş hekimleri tarafından yapılması oldukça önemli bir durumdur. Türkiye’de kanal tedavisi diş kliniklerinde başarılı bir şekilde ve uygun fiyat seçenekleri ile yapılmaktadır. Panorama Dental olarak bizler kök kanal tedavisini ,alanında uzman ekiplerimizle sizlere sunmaktayız. Bizimle iletişime geçerek tedavi sürecinizi başlatabilirsiniz.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, zarar görmüş ve çürümüş olan dişlerin, yapılan tedavi ile birlikte ağızda kalması ve iyileşmesini sağlayan bir tedavi yöntemidir. Kanal tedavisi yapılırken öncelikle dişin iç kısmında bulunan kök kanalındaki pulpa adı verilen diş sinirleri temizlenir. Kanal içindeki sinirlerin temizlenmesinin ardından bu kısım doldurularak diş sağlıklı hale getirilir. Kanal tedavisinde diş sinirleri temizlendiği için kişi ağrı çekmez.

Kanal Tedavisi Belirtileri Nelerdir?

Diş ağrısı çekenler, hayatlarının sonraki aşamasında dişleri ile ilgili çok daha hassas davranmaya çalışırlar. Bunun yanında düzenli olarak diş hekimine gitmek ve dişlerin kontrolünü yaptırmak gerekmektedir. Kanal tedavisi diş ile ilgili en çok rastlanılan diş kökünde oluşan hasarın temizlenmesi için kullanılan tedavidir. Kanal tedavisi belirtileri hakkında diş hekimi ön muayenede bazı sorular sorarak bu tedaviye başlar. Kanal tedavisi belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Dişte şiddetli ağrı oluşması,
• Dişetlerinde hassasiyet oluşması ve şişme meydana gelmesi,
• Dişin beyaz renginin zamanla kaybolması,
• Sıcak, soğuk yiyecek ve içeceklere karşı hassasiyet oluşması,
• Diş eti bölgesinde beyaz kabarcık şeklinde yaraların oluşması,
• Dişte apse oluşması sebebiyle yüz kısmında şişme meydana gelmesi,

Bu belirtilerin bulunması durumunda doktor kanal tedavisine başlayacaktır. Ağrı bulunan her dişe kanal tedavisi yapılmaz. Dişin kök kısmında tahribat oluşması durumunda kanal tedavisi yapılır. Kökte sorun olmayan durumlarda dişe dolgu uygulaması yapılmaktadır. Türkiye’de kanal tedavisini, tecrübeli ve uzman diş hekimleri ile Panorama Dental olarak bizler başarılı şekilde sizlere sunmaktayız.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

İnsan bedeninin sağlığında giriş noktası olarak kabul edilen ağızda dişlerin sağlıklı olması bedenin sağlığını doğrudan etkilemektedir. Diş köklerinde oluşan hasarın ortadan kaldırılması için kanal tedavisi uygulanmaktadır. Dişin köklerinin temizlenmesi olarak bilinen kanal tedavisi uygulaması ve aşamaları şu şekildedir :

• Kanal tedavisine başlanması için öncelikle lokal anestezi yapılarak diş ve dişin çevresi uyuşturulur.
• Uyuşma gerçekleştikten sonra dişteki çürükler temizlenir ve kök kanalları açılır.
• Temizlik yapıldıktan sonra röntgen(radyografi) çekilerek dişteki kanal uzunluğu belirlenir.
• Kök kanallarının içerisindeki pulpa çıkarılarak temizlenir.
• Diş hekimi tarafından özel diş aletleri kullanılarak kök kanalları temizlenir.
• Kök kanallarının içerisinde bulunan mikroorganizmalar temizlenmesi için dezenfeksiyon işlemi yapılır.
• Temizleme işleminin ardından kök kanalları doldurulur.

Kanal tedavisi yapılacak dişte bu işlemler yapılırken dişin kanal sayısına dikkat edilir. Dişlerin kök ve kanal sayıları değişiklik göstermektedir. Bu sebeple tedavi yapılacak olan dişin kök ve kanal sayısı belirlenmeli ve temizlik işlemi ona göre yapılmalı. Bu tedavinin tamamlanması tek seansta da yapılabilir. Dişteki enfeksiyonun yoğunluğuna göre birkaç seansta da yapılabilir. Bu tedavi sürecine diş hekiminiz karar verecektir. Kanal tedavisini başarılı bir şekilde yaptırmak ve sonunda sağlıklı bir dişe sahip olmak için Panorama Dental olarak bizimle iletişime geçerek tecrübeli ve uzman doktorlarımızdan hizmet alabilirsiniz.

Kanal Tedavisinde Neler Dahil?

Diş merkezlerinde yapılan tedaviler arasında kanal tedavisi çok önemli bir yer tutmaktadır. Kanal tedavisi yapılmasına diş hekimi yapacağı muayene ve röntgen sonrasında karar verecektir. Doktor dişte oluşan ağrının ve enfeksiyonun sebebini muayene sonucu ile ortaya koyar. Kanal tedavisine ihtiyacı olan diş belirlendikten sonra dişin kök sayısı ve kanal sayısı belirlenir. Ardından temizleme ve doldurma işlemine geçilir.

Kanal tedavisinde sürecin ve fiyatın belirlenmesinde dişin kök ve kanal sayısının önemi vardır. Ayrıca dişteki enfeksiyonun ve apsenin kurutulması da bu tedaviye dahil olmaktadır. Profesyonel hizmet sunan diş kliniğimiz size tüm diş tedavilerinde yardımcı olmak üzere hazır bulunmaktadır.

Kanal Tedavisi Ağrılı Mıdır?

Kanal tedavisi işlemi lokal anestezi altında gerçekleştiğinden hastalar işlem boyunca ağrı hissetmez. İşlemden sonra ya da seans aralarında hastalar hafif bir sızı hissedebilir. Dişlere uygulanan işlemlerden veya kanalları temizlemek i.in uygulanan ilaçlardan kaynaklanan bı hafif ağrılar normaldir. Şikayetler geçene kadar kanallara pansuman yapılır daimi kanal dolgusu ağrılar geçince yapılır. Eğer işlemden sonra çok şiddetli bir ağrı hissedilirse hastalar hiç korkmamalı ve hekimlerine başvurmalıdır. Bu özellikle enfeksiyonlu dişlerde karşılaşılabilecek çok normal bir durumdur. Böyle bir durumda hekim ağrıyı geçirmek için hemen müdehale eder.

Kanal Tedavisi Avantajları Nelerdir?

Diş ağrısı yaşayanların yaşadıkları bu ağrıdan kurtulmak için tecrübeli ve uzman diş hekimlerinin hizmet sunduğu bir diş merkezine başvurmaları gerekmektedir. Yaşanan ağrının sebebi köklerle ilgili ise kanal tedavisi yapılması uygun olacaktır. Kanal tedavisi, avantajları bulunan bir tedavi yöntemidir. Bu tedavinin yararları şu şekilde sıralanabilir:

• Köklerin temizlenmesi ile kemikte ve dişin dış kısmında herhangi bir kayıp olmadığı için bu dişler uzun yıllar kullanılabilmektedir.
• Kanal tedavisinin yapılması dişteki sıkıntıların ortadan kaldırılmasını sağlayacağı için köprü veya implant tedavisine gerek olmayacaktır.
• Kanal tedavisi implant ve köprü tedavisine göre çok daha ekonomik bir yöntemdir.

Bütün bunlar kanal tedavisinin avantajları arasında yer almaktadır. Dişinizde ağrı hissettiğiniz an diş kaybı ile sonuçlanmadan hemen bir diş hekimine başvurmanız uygun olacaktır.

Kanal Tedavisi Dezavantajları Nelerdir?

Her tedavi yönteminde olduğu gibi kanal tedavisi dezavantajları da olabilir. Kanal tedavisinin olumsuz yönleri şu şekilde sıralanabilir:

• Kanal tedavisinin başarı oranı % 100 olmayabilir.
• Kanal tedavisini tecrübeli bir diş hekimin yapmaması durumunda köklerde ve yumuşak dokuda yeterli temizlik yapılmayabilir.
• Tedavinin tam olarak yapılmaması kanal tedavisinin ardından başka tedavilere ihtiyaç duyulmasını sağlayacağı için iki kat sıkıntı oluşacaktır.
• Kanal tedavisinin olumsuz yönlerinden biri de hastanın ağzını tedavi sürecinde uzun süre açık tutmak zorunda kalmasıdır.

İşte tüm bu olumsuzlukların yaşanmaması ve kanal tedavisinin sağlıklı bir şekilde sonuçlanması için Panorama Dental olarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Türkiye’de Kanal Tedavisi Fiyatları

Diş tedavisi konusunda hizmet sunan diş merkezleri sundukları hizmetlerin karşılığında belli bir ödeme alırlar. Türkiye’de kanal tedavisi fiyatları dişin durumuna ve sayısına göre değişiklik göstermektedir. Dişin durumu, kök ve kanal sayısı yapılacak işlem ve seans sayısı fiyat belirlemede etkili olacaktır. Panorama Dental olarak bizler uygun fiyat seçenekleri ile kaliteli tedaviler sunmaktayız.

• Kanal Tedavisini Gerektiren Şikayetler Nelerdir?
    • Kanal tedavisi için öncelikle hastanın belli şikayetlerinin olması ve bu şikayetlerle doktora başvurması gerekmektedir. Dişte ağrı ve hassasiyet, diş etlerinde ve diş renginde farklılaşma, apse oluşması ile şişkinlik oluşması kanal tedavisi gerektiren şikayetlerdir.

• Kanal Tedavili Dişin Ömrü Ne Kadardır?
    • Kanal tedavisi tecrübeli ve uzman diş hekimi tarafından uygulanırsa ve diş bakımı da düzenli olarak yapılırsa bu diş uzun yıllar kullanılabilmektedir. Bu sebeple diş bakımının çok iyi yapılması gerekmektedir.

• Kanal Tedavisi Başarısız Olursa Ne Yapılır?
    • Kanal tedavisi başarısız olursa iç dolgu çıkarılarak yeniden kanal tedavisi yapılması düşünülebilir.

• Kanal Tedavisi Ağrılı Bir İşlem midir?
    • Bu tedavi ağrının giderilmesi için yapılan bir tedavidir. Tedavi sırasında diş ve çevresi uyuşturulduğu için ağrı hissedilmez.

• Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?
    • Dişte enfeksiyon varsa birkaç haftaya kadar seanslar sürebilir. Enfeksiyon yoksa tek seferde olmak üzere 30-90 dakika arasında tedavi sürebilir.

• Kanal Tedavisinde Nelere Dikkat Etmeliyiz?
    • Öncelikle tedavi için seçilecek diş merkezinin ve hekimin alanında uzman olmasına dikkat edilmeli. Tedavi sonrasında ise uyuşukluk hissi geçene kadar yeme içme olayı olmamalı. Aşırı sıcak ve aşırı soğuk yiyeceklerden uzak durulmalı.

Açıklama: Türkiye’de kanal tedavisi için Panorama Dental olarak bizler hazırız! Sağlıklı dişlere kavuşmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz!

Tedavi Aşamaları

Ücretsiz Danışmanlık Alın

Formu doldurarak bizlerle iletişime geçebilirsiniz